Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
On exchange in Montréal!!
8 février 2009

Tickets boeken en Californication

Mijn eerste maand in Montréal is alweer ruim voorbij. Het is allemaal erg goed bevallen, als ik iets mag opmerken is dat het van mij wel warmer mag zijn.. Maar ik vermaak me nog prima! Maandag 9 februari moest ik een opdracht voor Ressources Humaines inleveren. De opdracht was makkelijk invergelijking met Nederland, alleen moest het in het Frans, dat maakte het wel lastiger. Maar met hulp van Marion is dit allemaal goed gekomen! Na deze les zijn Marion en ik nog naar Le Drapeau geweest, plek met uitzicht op de skyline van Montréal. Le Drapeau ligt op 2 metrohaltes van Berri-Uqam, de metro halte van mijn Universiteit. Het was er IJSKOUD! Na 30 minuten hadden we het dan ook wel weer gezien. IMG_3678 Diezelfde avond had ik, na mijn avondcollege, om 9 uur met Johannes afgesproken om de tickets voor te bereiden. De reis zal er als volgt uit gaan zien: Donderdagavond 26 februari vertrekken we vanuit Montréal. Na een overnachting op een Amerikaans vliegveld, komen we vrijdagochtend in Cancún [Oost-Kust] aan. Op Maandagochtend 2 Maart vliegen we om 7 uur naar Puerto Escondido [West-Kust]. En dan moet ik uiteindelijk zondagavond (8 Maart) om 7 uur in Mexico City zijn voor mijn vlucht naar Montréal. Johannes vliegt al op woensdag terug, omdat hij bezoek krijgt in Montréal. Op dinsdagochtend heb ik met behulp van Mama de tickets geboekt. Eindelijk officieel!! Volgende dagen gingen snel voorbij zonder dat er aparte dingen gebeurden. Op donderdag 12 Februari met Johannes, Hélène en Charlotte naar La Boite à Marius geweest. Een echte Quebecoise Bar! Vlaggen van Quebec bij de ingang, binnen hadden mensen t-shirts met de vlag van Quebec aan. Maar het was een leuke bar met iemand die bekende nummers zong en daarbij op gitaar speelde. Was een gezellige bar verder! Johannes en ik: IMG_3712 Op zaterdag 14 februari kreeg ik een tv-serie in handen. Het zou een hele leuke serie zijn; Californication. Ik had er nog nooit van gehoord maar iedereen kende het hier. Dus ik besloot maar is te kijken. Het werkte verslavend! Geweldige serie, al was ik wel jaloers dat ze daar gewoon in t-shirt buiten konden lopen! Maar uiteindelijk had ik dus zondagavond/nacht seizoen 1&2 al bekeken! :-) Seizoen komt helaas pas in de lente uit in Amerika, maargoed dat was beetje mijn weekend. Zondagavond was er trouwens ook nog een Sushiparty in ons appartement (790). Met stuk of 30 man Sushi gemaakt, hoewel, ik heb ze niet gemaakt, alleen gegeten.
Publicité
Publicité
Commentaires
On exchange in Montréal!!
Publicité
Publicité