Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
On exchange in Montréal!!
23 mars 2009

MEXICO Part 1 (gecensureerde versie)

Achteraf gezien is de trip naar Mexico een hele andere trip geworden, dan ik van te voren had gepland. Maargoed, je kan nou eenmaal niet in de toekomst kijken. Ik ben dus achteraf erg blij dat ik mijn trip nog niet van te voren had vastgesteld met tickets ed. Dat beperkt toch je vrijheid... Mijn trip zoals van te voren gepland: Isla Mujeres - vrijdag Cancún - zaterdag + zondag Puerto Escondido - maandag tm donderdag Oaxaca - vrijdag Teotihuacan - zaterdag Mexico City - zondag Mexico_plan Op donderdagmiddag had ik om 4 uur met Johannes op de Universiteit afgesproken. Hij zou dan klaar zijn met zijn laatste tentamen, en vervolgens zouden we snel naar zijn huis gaan om zijn spullen op te halen. In werkelijkheid liet hij lang op zich wachten, omdat hij nog spullen bijelkaar moest rapen, huur nog moest betalen etc etc. Uiteindelijk verlieten we om half 6 zijn huis, met de taxi opweg naar de luchthaven. Maar we moesten weer terug, want Johannes was zijn Creditcard vergeten. Maargoed, ik maakte me niet druk, we hadden toch genoeg tijd. Om 19.49 vertrok ons vliegtuig naar Philadelphia. Waar we een nacht verbleven. Vervolgens naam ik om 7.20 in de ochtend het vliegtuig naar Charlotte, om daar over te stappen op het vliegtuig naar Cancun! Waar ik om 11.20 landde, Johannes was er al om kwart voor 11 geland. DSC04628 Eenmaal daar werd het al snel duidelijk dat Johannes redelijk bang was. Ik wilde de bus nemen ipv taxi, en hij bleef maar zeggen "als jij denkt dat het veilig is". Lekker dan.. We hadden de eerste nacht een Hostel (Pok Na) besproken op het eiland Isla Mujeres (Vrouweneiland). Daar zouden we met een Ferry van 20 minuten naartoe moeten. Heel mooi eiland, met veeeel sfeer! En eten was erg goedkoop, je had een warm maaltijd voor €2,50 en een corona voor €0,60!!! Ik zou m hier dus wel kunnen vermaken! IMG_3869 's Avonds gingen we opzoek naar een discotheek of iets wat erop leek, het is immers een klein eiland. Bij de receptie zeiden ze dat we naar MO moesten gaan. Echter konden we deze bar niet vinden.. Dus ik besloot op straat aan een local te vragen. Ik vroeg om een bar/discotheek met muziek, jongeren en waar je beetje leuk kon dansen. Dus de local dacht even na, en zei: Casa Blanca! Ik vroeg nog "is dat echt leuk". We vroegen bij een informatiestand hoe we daar moesten komen, ze lachten wat en zeiden "met de taxi, het is 3 kilometer hier vandaan." Dus wij namen een taxi, waar ook nog 2 locals inzaten die richting op gingen. Ondertussen maakte de taxichauffeur nog wat grappen met de locals over de naam Casa Blanca. We arriveerden er na 5 minuten en Johannes en ik stapten uit de taxi. De ingang konden we niet vinden, dus besloten we door de bosjes te gaan. We kwamen aan op het terras, waar een jongevrouw in de deuropening stond met een kort rokje. Dus we dachten dat iedereen hier zomers gekleed was (je weet het niet in Mexico). Maar toen we eenmaal door de deuropening liepen, bleek het een heuse stripclub/hoerenclub te zijn. Johannes wilde graag een biertje doen, dus okay biertje gedaan en weer de taxi terug! Eenmaal terug in het centrum, vonden we toevallig Club OM! Hier nog wat gedronken en een jongen uit Ierland tegengekomen en een jongevrouw uit San Francisco. Met z'n vieren zijn we daarna naar de afterparty in het Pok Na Hostel gegaan! Was erg gezellig! De volgende dag (Zaterdag) uitgeslapen en naar het strand van het Hostel gegaan. Hier hoef ik weinig over te zeggen, foto's zeggen soms meer; IMG_3892 IMG_3893 Daarna hebben we nog beetje door het kleine stadje gelopen, kleine dingetjes gekocht zoals een 2ehands Lonely Planet en een band voor in mijn haar. Om rond een uur of 2 de ferry terug naar Cancún te nemen. We hadden voor 1 nacht een Hotel Sotavente in de Zona Hotelera (km.4). Daarna zijn we wat over de strip en het strand gaan lopen. IMG_3911 's Avonds hebben we wat in het Hotel gegeten. En toen kwam er een vrouw uit de VS bij ons zitten en ze wilde graag met ons mee uit. Dus wij vonden dat geen probleem. 's Avonds de taxi gepakt en met Johannes en de vrouw naar Dos Equis (XX) gegaan. Daar gedanst in zo'n typische Amerikaanse tent. Daar zat Claudia met haar nichtje aan een tafel. Ik heb haar een paar keer gevraagd om met me te dansen, maar ze zei een paar keer nee, maar met een leuke lach op haar gezicht. Ik dacht dat ze het wel wilde, en ze stemde dus ook toe.. Leuke avond gehad en we spraken af om de volgende dag om 6 uur wat te gaan drinken. We spraken af in de Mall. IMG_3955 Zondag weer redelijk bijtijds eruit, want het was onze laatste dag in Cancun. We besloten de aankomende nacht onze kamer te verlengen. Daarna downtown Cancún in gegaan. Daar wat Corona's gedronken, Nachos gegeten en een sigaar gerookt haha. Verder wat rond gelopen in Cancun. IMG_3945 We waren weer kwart voor 5 terug in het hotel. Dus ik besloot snel op internet te gaan, om te kijken of Claudia wel of niet kwam vanavond. Ik was er niet zo zeker van. Toen heb ik Karlijn nog even op internet gesproken. Maar niets van Claudia gehoord. Het zou dus een gok worden. Toen om kwart voor 6 de bus genomen naar de Mall. Daar kwam ik iets over 6 aan, te laat dus :-).. Maar geen Claudia, de eerste 5 seconden dan. Maar ze kwam al snel aangelopen. Ze dacht dat ik niet zou komen, en ik dacht dat zij niet zou komen. Toen hebben we war gedronken, ik heb wat gegeten. En voor de rest in de Mall gestaan en gepraat. IMG_3956 IMG_3958 Er stond die dag redelijk veel wind, dus we besloten even een souvenirwinkeltje in te lopen. Hier hoorde ik wat Nederlandse jongens praten. Dus die sprak ik aan (in het engels om niemand buiten te sluiten), en hij vroeg naar ons. "Zijn jullie samen op reis?", dus ik antwoordde met "Nee ik kwam haar net tegen op straat". Dus hij weer "Hmm sounds complicated". En vervolgens de opmerking van Claudia "Yes I am a prostitute". Wij lachen, en de Nederlandse jongen begreep het helemaal niet meer! Verder was het erg gezellig, 9 uur had Claudia afgesproken met haar 2 Cousins die ook in Cancun waren. Maar we waren de tijd vergeten, dus toen ze daarheen ging was het 21.30... Ik ging weer terug naar Johannes die nog in het hotel was. 's Avonds ging Claudia met haar Cousins naar Club Coco Bongo, Johannes en ik wilden daar ook al naartoe. Het zou de club van Cancun moeten zijn, met veel show. Daar tot half 5 gedanst met zn allen. We waren de laatsten die weg gingen. Johannes en ik hadden een taxi besteld om 5 uur bij het Hotel, dus we moesten nog beetje opschieten. Snel afscheid genomen en om 7 uur vertrok vliegtuig naar Mexico City. 's Middag kwamen we aan in Huatulco Airport. Wat een vliegveld is dat! IMG_4019 In het stadje Huatulco hebben we gewacht op de bus naar Puerto Escondido. Tijdens de busrit zag je echte armoede.. verschrikkelijk om te zien.. Eenmaal aangekomen in Puerto Escondido hebben we lasagne gegeten, door het dorpje gelopen en ingechecked in Hostel Mayflower. Ik was in desperate need of een computer met internet, want ik wilde Claudia graag mailen. Heel raar, maar ik wilde graag terug naar Cancun. Dit terwijl ik er van te voren niet een naartoe wilde!! 's Avonds zijn we uitgenodigd voor een feestje bij Capo Blanco. Relax feestje, maar iedereen kende elkaar daar al. Dat maakt het altijd wat lastiger. Om Dinsdag werden we weer vroeg wakker, ondanks de slapeloze nacht ervoor. 's Morgens vroeg mijn kleren naar de Wasserette gebracht, ze stonken enorm! Om 10 uur al naar het strand, waar de surf beetje tegenviel.. Dus maar wat wezen lezen en gerelaxed. Het was aan de westkust zo'n 5 graden warmer dan in Cancún. Om half 4 zijn we weer van het strand gegaan om te brunchen. Daarna weer wat gemaild en door het stadje gelopen. Om s avonds laat Pizza te eten! Daarna zijn we naar Hotel Babylon gegaan en hebben we wat biertjes gedronken tot 2 uur tot we bijna inslaap vielen. Er was niet veel aan, erg rustig... IMG_4044 Ik had al besloten om als het kon terug te gaan naar Cancún. Dus ik had mijn wekker vroeg gezet op woensdagochtend. Ik ben naar het reisbureau gegaan en heb tickets voor 's middags geboekt. Johannes ging die middag ook weer terug naar Montréal. Daarna heb ik voor Johannes ontbijt gehaald, Croissant met een biertje. In de het dorpje nog slippers en een Mexicaans shirt gekocht. Nog even op internet geweest om thuisfront te laten weten dat mijn plannen waren gewijzigd. IMG_4094 IMG_4092 IMG_4078 Ik had goede aansluitingen naar Cancún en ik kwam om 20.00uur aan in Cancún. Daar ben ik in een Hostel dichtbij de BusTerminal gegaan. Toen ben ik daarna naar Zona Hotelera gegaan om wat te eten. Uiteindelijk kwam ik rond kwart voor 12 weer terug in het hostel, waar ik mijn mail wilde checken. Maar er zat al een meisje achter de PC, dus ik liep weer weg. Toen kwam Claudia opeens aangestormd. "What are you doing here, I am sending you an E-mail, I don't understand" Ze was letterlijk in shock, ze begreep er niet van.. Daarna hebben we nog gepraat en deden een spelletje die ik had gewonnen dus dat betekende de volgende ochtend ontbijt op bed voor mij!
Publicité
Publicité
Commentaires
On exchange in Montréal!!
Publicité
Publicité