Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
On exchange in Montréal!!
6 février 2009

Karaoke & Beach Party!

De eerste week van februari beloofde een mooie te worden; in ieder geval twee feestjes en mijn kleding die ik zelf niet hoefde te wassen! De vooruitzichten leken goed, en bleken gelukkig ook goed! Maandag tijdens de les gaf ik Marion de sleutels van mijn kamer zodat zij mijn kleding kon wassen. Ik heb altijd mijn was in plastic zakken in mijn kast staan, en had haar gezegd wat ik wel en niet gewassen wilde hebben. Ik ging om 9PM naar de gym, dus als ik thuis zou komen zou de was klaar zijn hoopte ik. Toen ik mijn kamer inliep zag het er zo uit, ik kon mijn geluk niet op: IMG_3447 Dinsdag had ik een druk programma: Opus Card, Zonnebank, college en de 21ste verjaardag van Charlotte in de Karaokebar. Eerst 's ochtends vroeg onder de zonnebank geweest. Daarna naar de Opus Card, weer 1,5 uur in de rij gestaan. Maar het is het waard, het scheelt de helft in kosten voor het reizen met OV! s Avonds naar de les, en snel thuis omgekleed voor de verjaardag van Charlotte. Ze vierde haar verjaardag in 'the Village' (Gay-buurt van Montréal, zij woont daar vlakbij met Helene). Daar had ze een karaoke-bar uitgezocht om te zingen. Was een gezellige avond, jammer dat ik niet kan zingen. Ken jij de tekst? 3some surfing USA met Caroline: 2some Het was er erg warm.. 4some Uiteindelijk tot half 4 's nachts volgehouden. Volgende morgen weer de Franse les en daarna tennis. Ging niet zo goed want ik was helemaal kapot! 's Avonds wel nog met bijna al mijn huisgenootjes wat gegeten bij een Algerijn. van links naar rechts: Kim (vriendin van Francois), hoort er niet bij vriend van Moez, Dame (Senegal), Moez (Tunesië), Marion (Frankrijk) en Apo (Algerije): IMG_3490 Donderdagochtend ook weer les. 's Middags weer wat gefitnesst met Johannes en bij de Starbucks wat gedronken met Johannes om te overleggen waar hij heen wil, en waar ik naartoe wil. Hij wilde graag samen, en zijn voorkeur ging uit naar Cancún. Ik wilde ook wel samen, maar ik wilde graag naar de westkust van Mexico (Puerto Escondido) en als het even kan naar Guatemala.. Dat zou wel krap worden, maar ik wilde in ieder geval niet alleen naar Cancún. We besloten 3 dagen Cancún te doen en de rest wat ik wilde. Alles was nog ff uitzoeken voor waar we het goedkoopst mee konden vliegen.. We gingen de komende dagen alles uitzoeken! 's Avonds was het zover. Houseparty bij Charlotte en Hélène thuis in Quartier Latin. Was gezellig, vol met mensen en ik voelde me er op m'n gemak want ik had mijn boardshort aan! :-) Ook Kleb mijn Mexicaanse vriend was er die avond. Kleb ... en Johannes IMG_3507 Kleb en ik: IMG_3547 Ik en Hélène: IMG_3517 Ik en Charlotte: IMG_3566 En de volgende ochtend weer helpen met opruimen: IMG_3593 Vrijdag had ik ook weer het een en ander te doen. Ik had om 3 uur met Benjamin, Benoit en Phil afgesproken om te gaan ijshockeyen! Ik in de veronderstelling dat je daar vast wel wat spullen kon huren, maar dat kon dus niet. Het was gewoon een ijsbaantje ergens, zoals je bij ons trapveldjes hebt. Was erg leuk om te zien hoe het ijshockey door iedereen geleefd wordt. Jong oud, meisjes en jongens allemaal ijshockeyen ze! Phil: IMG_3616 Iedereen kan meedoen: IMG_3610 Na het ijshockeyen nog pizza gegeten en de Montréal Canadiens gekeken op de televisie. En toen moest ik om kwart voor 10 alweer terug naar het appartement omdat ik met Johannes had afgesproken om naar Club LaMouge te gaan. Vond er niet veel aan, maar het was een mooie club! Zaterdagavond een mooie film gezien; Into the Wild. Ik was meteen verkocht, moest wel veel aan Jelmer denken. Ik zag veel gelijkenissen tussen de hoofdpersonage en Jelmer.. Maar tijdens de film ging opeens het brandalarm af, dus iedereen moest naar buiten, om 3 uur 's nachts!!! Toch even op de foto met de brandweerauto: IMG_3655 Zondag had ik beloofd om Banana Pancakes te bakken. En dit gingen we dus ook doen om half 12 's avonds!! :) De volgende ochtend hadden we nog over, dus ben ik weer banana pancakes gaan bakken: IMG_3668 Het ging steeds beter en ze werden iedere keer lekkerder! Vooral met nutella is het erg lekker! Het uiteindelijke resultaat van Maandagavond (alweer 9 februari) was de volgende: IMG_3688
Publicité
Publicité
Commentaires
On exchange in Montréal!!
Publicité
Publicité