Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
On exchange in Montréal!!
2 février 2009

Eerste belevenissen MTL - PART 3 - Eerste lectures & nieuw appartement

Op maandag 12 januari begonnen mijn colleges. Ik had 's middags van 2PM tot 5PM les; resources humaines. Ik was vooral benieuwd naar hoe de docent zou spreken. Tijdens het weekend wintersport was ik er wel achtergekomen dat Québecois heel anders is dan Frans. Maar deze docent, Henri Lelion, komt uit Noord-Afrika en sprak dus gelukkig zonder het accent! De les was aardig te volgen. Omdat mama mij op de hoogte had gehouden dat er nog een kamer vrij was bij de UQAM Residences had ik 's morgens al naar de Residences gebeld om een afspraak te maken. Ik kon natuurlijk niet eeuwig bij Roxanne de ouders blijven, hoewel het er gezellig en vertrouwd was. IMG_2847 Direct na mijn les ben ik naar de residences gegaan. En ik heb kunnen regelen dat ik de eerste maand niet hoefde te betalen, terwijl ze de kamer al wel hadden gereserveerd. Ik heb maar besloten om direct te verhuizen. Dus ben eerst nog naar de familie Richer gegaan, daar gegeten en 's avonds laat heeft Roxanne me naar mijn nieuwe kamer gebracht. Een kamer met 7 andere huisgenoten. Maar omdat hier een Playstation staat/stond waren er altijd veel andere mensen uit de Residence over de vloer. Mijn huisgenoten zijn: Marion (Frankrijk 21 jaar) Kim (Québec 19 jaar) Apo (Algerije 25 jaar) Moez (Tunesië 23 jaar) Dame (Senegal 31 jaar) Fred (Ottawa, 25 jaar ofzoiets) Michelle (is er nauwelijks) Aantal foto's van het appartement en mijn kamer: Uitzicht op DOWNTOWN: SUPER!!! IMG_2852 IMG_3102 IMG_3103 Kamer voorheen: IMG_3020 Kamer momenteel (qua inrichting dan) IMG_3099 Deze eerste nacht heb ik in mijn joggingskleren geslapen omdat er verder alleen een bed, bureau en kast was. Ik had geen kussen en dekens etc. De volgende ochtend kon ben ik opzoek gegaan naar een deken en kussen. Ik had een goedkope slaapzak gevonden en wegens tijdgebrek nog geen kussen. Ik had van 2PM tot 5PM namelijk Sondage et Politique (polls en politiek) en van 6PM tot 9PM had ik Comportement du Consommatuer (Consumentengedrag). Het eerste vak was erg interessant maar was ENORM veel lees werk dus die heb ik geruild voor een ander vak (International Management and Cultures). Consumenten gedrag was interessant alleen was de man Quebecois en praatte hij niet veel over de stof maar week er snel vanaf. Dat maakt het lastiger om te volgen. Maar ik heb besloten om toch deze course te behouden! Op maandag kwam ik toevallig dat Nederlandse meisje tegen (Chanel) en zij ging toen naar een afspraak met een duitse jongen (Johannes) die ook op exchange was sinds januari. Ik ben toen meegegaan, en hebben nummers uitgewisseld. En de dinsdag erop zijn we direct naar een feestje gegaan dat heel leuk zou zijn. En dat was het. Dinsdagavond een rij van 45 minuten in -20. Maar binnen was het top! Allemaal studenten, veel exchange. Woensdagmiddag de klassen ingepland voor mijn Franse lessen. Het zal zwaar worden, zowel woensdag als donderdag 's ochtends een les om 9.30uur. Hoewel ik me eerst voorgenomen had om 1 taalvak te doen, heb ik er toch maar 2 gedaan. Uiteindelijk is dit denk ik beter voor mijn Frans. Donderdagochtend had ik mijn eerste franse les. Heel veel chinezen en oost-europeanen. Meesten tussen de 30 en 40 schat ik. Ging er goed, niveau is wel aanpoten. 's Avonds ben ik naar een feestje in Balroom geweest. Hier gingen nog een aantal exchange studenten naartoe waaronder ook Caroline (Duitse, 23) en Mathilde (Franse, 20) en nog wat anderen. Maar Mathilde en Caroline wonen ook in deze residence en die zie tegenwoordig dan ook wel vaak. Vrijdag ben ik met Caroline kussen gaan kopen, slaapt toch een stuk lekkerder. En 's Avonds met Roxanne, Ben, Ben, Yo en Kleb (part Mexican) wezen poolen in de stad. Zaterdag de 17e weer met Johannes en Caroline, Mathilde en wat andere exchange studenten naar club737 geweest. Stonden op de gastenlijst dus entree was gratis! Vanuit mijn appartement kan ik de club zien! Het is bovenin de top van een wolkenkrabber en het uitzicht is fenomenaal!
Publicité
Publicité
Commentaires
On exchange in Montréal!!
Publicité
Publicité