Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
On exchange in Montréal!!
3 février 2009

Settelen in Montréal

Op maandag 19 januari begon ik met mijn vaste rooster! Mijn rooster zag er vanaf deze week als volgt uit: Maandag: 2PM - 5PM Ressources Humaines 6PM - 9PM Gestion Internationales et Cultureles Dinsdag: 6PM - 9PM Comportement du Consumateurs Woensdag: 9.30AM - 12.30PM Francais pour non-francophones (écrit) Donderdag: 9.30AM - 12.30PM Francais pour non-francophones (orale) Nadat ik de eerste week vooral Beans had gegeten, omdat ik natuurlijk nooit echt gekookt had, besloot ik wegens tijdgebrek dit ritueel een vervolg te geven. Overdag Noodles, en 's avonds Beans met Noodles en FishSticks! De eerste dag, dus maandag 12 januari kocht ik mijn spullen bij de Depanneur, klein supermarktje, maar zo duur. Ik wist toen nog niet waar ik alles kon halen. Toen ben ik de donderdag erna naar de IGA gegaan, maar daar ging mijn geld er ook hard doorheen! Deze week moest ik dus wel een oplossing gaan vinden.. De maandag lessen heb ik (toevallig) beide met mijn huisgenootje Marion. En die vroeg dus wat het woord in mijn agenda betekende; Zonnebank. Ik had dat voor de vrijdag gepland, maar zij ging dus toevallig de dag erna! Kwam goed uit, zij wist een goede met korting voorin de ochtend en studenten! Ik zag erg wit, dus ik kon wel wat kleur gebruiken. Dinsdagochtend eerst naar de zonnebank geweest (om vervolgens 1 keer per 2 weken te gaan). 's Middags had ik met Carolien afgesproken om ons in te schrijven voor de Tennisles @ McGill University! Na een lange zoektocht was dat de enige mogelijkheid om nog beetje aan tennissen toe te komen! Dit zijn we eerst gaan doen. Maar WAT EEN UNIVERSITEIT! Eentje die je in films zou zien, met campus, kasteel, oude gebouwen, deels op de berg 'Mont Royal'. Het sportcomplex is enorm, en mooi! Nadat we ons hadden ingeschreven voor 52C$ voor 5 lessen (Elke woensdag van 2PM - 3PM), zijn we tennisschoenen gaan kopen buiten de stad, we hadden beiden geen tennisschoenen gekocht! Snel terug gehaast om nog wat brood te eten en vervolgens naar de les te gaan! Na de les ben ik gaan fitnessen met huisgenootjes! Daarna had ik me overlaten halen om toch nog even mee te gaan naar Café Campus! Daar was ik met Johannes, Carolien en Sammy (Huisgenoot van Carolien). 's Morgens had ik m'n eerste franse les, maar ik had me verslapen helaas.. Voordeel daarvan was wel dat ik uitgerust was voor mijn eerste tennisles! De leraar was jaloers op mijn schoenen, hij wilde ze ook hebben! Ging goed, moest wennen aan de snelle baan! Maar het was erg lekker om weer even te tennissen! IMG_3118 Na de tennisles, naar ProVigo gegaan, een andere supermarkt deze zou goedkoper zijn. En hier heb ik met Carolien eten voor 's avonds gehaald, 's avonds kip gegeten met groente enzo! Erg goed, ik deed de afwas! Mooie deal lijkt me! Donderdag de 22ste weer franse les gehad, gaat lekker! Maar het is allemaal erg vermoeiend! 's Middags wel naar de Gym geweest en 's Avonds was er een feestje van de UQAM. Al mijn huisgenootjes waren daar, en ik ging daarheen met Johannes en een vriend van hem! Maar voordat we daarheen gingen was er een creperie (feestje met pannenkoeken en drank) in het appartement van Carolien en Mathilde (Room 531)! Vrijdag met Roxanne afgesproken om 's Avonds naar Igloofest te gaan. Een jaarlijks muziek evenement met housemuziek, en DJ's uit Europa en andere delen van de wereld! Ik had geen idee wat ik kon verwachten, maar had skikleding aan en dat was maargoed ook! Het was super koud, maar de sfeer geweldig! Iedereen heel de tijd springen, mensen die crowdsurfen, totaal een grimmige sfeer die er in NL wel zou zijn! Hier wat foto's: IMG_3091 n1258532249_265500_1799 n1258532249_265585_1253
Publicité
Publicité
Commentaires
On exchange in Montréal!!
Publicité
Publicité